Нормативно-законодавча
база організації інклюзивного (інтегрованого) навчання
Дітей з особливими
освітніми потребами
I.
Законодавчі акти
1. Указ Президента України № 1228/2007 «Про додаткові невідкладні заходи щодо створення сприятливих
умов для життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями».
2. Закон України № 2442-VI від 6 липня 2010р. «Про внесення змін до законодавчих
актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу».
3. Постанова КМУ від 15.08.2011р. №
872 «Про
затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх
навчальних закладах».
4. Постанова КМУ від 21.08.2013р. №
607 «Про
затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з
особливими освітніми потребами».
5. Закон України № 1324-VII від 5 червня 2014р. «Про внесення змін до
деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання»:
-
У частині 3 ст. 12 З-ну України «Про дошкільну освіту»....Для задоволення
освітніх, соціальних потреб, організації корекційно розвиткової роботи у складі
ДНЗ можуть створюватися спеціальні та інклюзивні групи для виховання і навчання
дітей з особливими освітніми потребами...
-
У З-ні України «Про загальну середню освіту» ч.3 ст.21 доповнити
абзацом: Діти з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних і
інклюзивних класах ЗНЗ, забезпечуються безоплатним гарячим харчуванням протягом
усього періоду навчання у ЗНЗ.
II.
Нормативні документи
1. Наказ МОН України від
01.10.2010р. № 912 «Про затвердження Концепції інклюзивної освіти».
2. Наказ МОН України від
09.12.2010р. № 1224 «Про затвердження Положення про спеціальні класи навчання дітей з особливими
освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах».
3. Наказ МОН України від
06.12.2010р. № 1205 «Про затвердження типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних
закладів (щодо 0,5 ставки вихователя (асистента вчителя) в інклюзивному класі)».
4. Лист МОН, молоді та спорту
України від 18.05.2012р. № 1/9-384
«Про
організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах».
5. Лист МОН, молоді та спорту
України від 02.04.2012р. № 1/9-245 «Щодо одержання документа про
освіту учнями з особливими потребами в загальноосвітніх навчальних закладах».
6. Лист МОН, молоді та спорту
України від 26.07.2012р. № 1/9-529 «Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах
інклюзивного навчання».
7. Лист МОН, молоді та спорту
України від 28.09.2012р. № 1/9-694 «Щодо введення посади вихователя
(асистента вчителя) у загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивним навчанням».
8. Лист МОН, молоді та спорту
України від 25.09.2012р. №1/9-675 «Щодо посадових обов'язків асистента
вчителя».
9. Рішення колегії МОН, молоді та
спорту України від 01.03.2013р. Протокол № 2/3-2 «Про впровадження інклюзивного навчання в загальноосвітніх
навчальних закладах: реалії та перспективи».
10.
Наказ МОН України від 14.06.2013р. № 768 «Про затвердження плану заходів,
щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у
тому числі дітей-інвалідів»:
-
До 01.10.2013р. Укласти угоди
-
На протязі 2013-2014 років розробити перспективні плани розвитку мережі ЗНЗ
з інклюзивною та інтегрованою освітою
11.
Наказ МОН України
від 23.07.2013р. № 1034 «Про затвердження заходів щодо впровадження
інклюзивного навчання в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах на
період до 2015 року».
12.
Наказ МОН України від 28.01.2014р. №
80 «Про
затвердження Типових планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів
для дітей, які потребують корекції та (або) розумового розвитку (початкова
школа)».
13.
Наказ МОН України від 22.04.2014р. №
504 «Про
затвердження Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних
закладів II ступеня
для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку».
14.
Лист МОН України від 13.08.2014р. № 1/9-413 «Про організацію
навчально-виховного процесу учнів з розумовою відсталістю та затримкою
психічного розвитку».
15.
Лист МОН України від 13.08.2014р. №
1/9-414 «Про забезпечення безперешкодного
доступу до навчальних закладів».
16.
Наказ МОН
та МОЗ України від 06.02.2015р. № 104/52 «Про затвердження
комплектування інклюзивних груп у ДНЗ».
17.
Лист МОН України
від 02.04.2015р. № 1/9-169
«Про
порядок комплектування інклюзивних груп у ДНЗ».
18.
Лист МОН України
від 02.04.2015р. № 1/9-169
«Про
навчально - виховного процесу для учнів з ООП ЗНЗ у 2015-2016 навчальному році».
19.
Лист МОН України
від 20.05.2015р. № 1/9-249 «Щодо організації освітньої роботи в ДНЗ на
2015-2016н.р.». ( У додатку № 2 – перелік програм для дітей з ООП).
Немає коментарів:
Дописати коментар