05.12.18



Нормативно-законодавча база організації інклюзивного (інтегрованого) навчання
Дітей з особливими освітніми потребами

I.                   Законодавчі акти
1.     Указ Президента України № 1228/2007 «Про додаткові невідкладні заходи щодо створення сприятливих умов для життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями».
2.     Закон України № 2442-VI від 6 липня 2010р. «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти  щодо організації навчально-виховного процесу».
3.     Постанова КМУ від 15.08.2011р. № 872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах».
4.     Постанова КМУ від 21.08.2013р. № 607 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами».
5.     Закон України № 1324-VII від 5 червня 2014р. «Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання»:
-         У частині 3 ст. 12 З-ну України «Про дошкільну освіту»....Для задоволення освітніх, соціальних потреб, організації корекційно розвиткової роботи у складі ДНЗ можуть створюватися спеціальні та інклюзивні групи для виховання і навчання дітей з особливими освітніми потребами...
-         У З-ні України «Про загальну середню освіту» ч.3 ст.21 доповнити абзацом: Діти з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних і інклюзивних класах ЗНЗ, забезпечуються безоплатним гарячим харчуванням протягом усього періоду навчання у ЗНЗ.
II.                Нормативні документи
1.     Наказ МОН України від 01.10.2010р. № 912 «Про затвердження Концепції інклюзивної освіти».
2.     Наказ МОН України від 09.12.2010р. № 1224 «Про затвердження Положення про спеціальні класи навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах».
3.     Наказ МОН України від 06.12.2010р. № 1205 «Про затвердження типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів (щодо 0,5 ставки вихователя (асистента вчителя) в інклюзивному класі)».
4.     Лист МОН, молоді та спорту України від 18.05.2012р. № 1/9-384 «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах».
5.     Лист МОН, молоді та спорту України від 02.04.2012р. № 1/9-245 «Щодо одержання документа про освіту учнями з особливими потребами в загальноосвітніх навчальних закладах».
6.     Лист МОН, молоді та спорту України від 26.07.2012р. № 1/9-529 «Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання».
7.     Лист МОН, молоді та спорту України від 28.09.2012р. № 1/9-694 «Щодо введення посади вихователя (асистента вчителя) у загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивним навчанням».
8.     Лист МОН, молоді та спорту України від 25.09.2012р. №1/9-675 «Щодо посадових обов'язків асистента вчителя».
9.     Рішення колегії МОН, молоді та спорту України від 01.03.2013р. Протокол № 2/3-2 «Про впровадження інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах: реалії та перспективи».
10.                       Наказ МОН України від 14.06.2013р. № 768 «Про затвердження плану заходів, щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів»:
-         До 01.10.2013р. Укласти угоди
-         На протязі 2013-2014 років розробити перспективні плани розвитку мережі ЗНЗ з інклюзивною та інтегрованою освітою
11.                        Наказ МОН України від 23.07.2013р. № 1034 «Про затвердження заходів щодо впровадження інклюзивного навчання в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2015 року».
12.                        Наказ МОН України від 28.01.2014р. № 80 «Про затвердження Типових планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції та (або) розумового розвитку (початкова школа)».
13.                        Наказ МОН України від 22.04.2014р. № 504 «Про затвердження Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів II ступеня для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку».
14.                        Лист МОН України від 13.08.2014р. № 1/9-413 «Про організацію навчально-виховного процесу учнів з розумовою відсталістю та затримкою психічного розвитку».
15.                        Лист МОН України від 13.08.2014р. № 1/9-414 «Про забезпечення безперешкодного доступу до навчальних закладів».
16.                        Наказ МОН та МОЗ України від 06.02.2015р. № 104/52 «Про затвердження комплектування інклюзивних груп у ДНЗ».
17.                        Лист МОН України від 02.04.2015р. № 1/9-169 «Про порядок комплектування інклюзивних груп у ДНЗ».
18.                        Лист МОН України від 02.04.2015р. № 1/9-169 «Про навчально - виховного процесу для учнів з ООП ЗНЗ у 2015-2016 навчальному році».
19.                        Лист МОН України від 20.05.2015р. № 1/9-249 «Щодо організації освітньої роботи в ДНЗ на 2015-2016н.р.». ( У додатку № 2 – перелік програм для дітей з ООП).



Немає коментарів:

Дописати коментар