02.12.18



ІНДИВІДУАЛЬНА ПРОГРАМА РОЗВИТКУ
1. Період виконання ____________________
2. Загальні відомості про учня:
прізвище, ім’я, по батькові______________
дата народження _________________
повне найменування загальноосвітнього навчального закладу, в якому навчається учень ______________
рік навчання ___(з першого класу інклюзивна форма навчання)_____
3. Відомості про особливості розвитку учня (особливі освітні потреби, стан здоров’я, фізичний і мовленнєвий розвиток, когнітивну, емоційно-вольову сферу, навчальну діяльність)

Порядковий номер
Дата
Короткий зміст
Джерело інформації
1.

Недостатній рівень сформованості пізнавальних процесів. Грубе порушення ходи та розвитку дрібної моторики. Порушення функції зору. Виражена соматична ослабленість. Загальне недорозвинення ІІІ рівня. Відмічено регрес психічних процесів та пізнавальної діяльності.
Висновок ІРЦ
№ 
від 

4. Наявний рівень знань і вмінь учня
Потенційні можливості
Потреби
Може навчатися в класі, сприймає вказівки вчителя щодо кожного предмету. Може частково виконувати доручення вчителя самостійно ( підготовка до уроку, прибирання робочого місця). Легко налаштовується на робочу атмосферу, завдання з улюблених предметів виконує охоче. Добре засвоює відеоматеріали до уроків, може переказати побачене (за навідними питаннями) досить детально.Любить роботи в парах та групах. Володіє навичками самоконтролю.
Знає всі літери, називає їх та складає в складі слова (дво-, рідше трискладові). Розрізняє голосні і приголосні звуки виділяє пом’якшені м’яким знаком приголосні,ділить слова по складам.Добре читає короткі слова без збігу приголосних,читає по складам та по букві.Здопомогою складає розповідь за малюнком.Адаптовано пише великі друковані літери, легше даються прямі лінії округлі потребують зусиль.Самостійно викладає слово із готових складів та окремих букв.
Не пише.
Добре засвоїла цифри 1-10 ,складає і розв’язує задачі на одну дію в межах 10 з допомогою лічильного матеріалу .Знає геометричні фігури, добре володіє усною лічбою в межах 20.Володіє поняттям «довший – коротший», вміє визначати їх «на око». Розрізняє геометричні фігури, володіє навичками порівняння чисел в межах 20.
Розділяє об’єкти на живі та неживі.Знає навички культурної поведінки у природі. Розрізняє живих істот за основними ознаками.
Володіє інформацією про власне місце проживання,знає своє ім’я, прізвищ ,вік. Орієнтується в родинних зв’язках, вміє поводити себе з дорослими.
Розвивати вміння виражати свої потреби та розуміти соціальні правила, вміти їх застосувати. Розвивати навички самостійності. Збільшити час на виконання всіх видів завдань. Для кращого сприйняття програмового матеріалу потребує унаочнення та візуалізації усних завдань. Зміна вимог до оформлення завдання. Потребує допомоги асистента вчителя для виконання певних завдань. Корекційно-розвиткові заняття з практичним психологом,вчителем –логопедом, вчителем лікувальної фізкультури, вчителем дефектологом та заняття з ритміки.
Індивідуальна програма розвитку
Адаптація та модифікація програми(спеціальне обладнання, адаптація навчального матеріалу, психолого-педагогічна адаптація, пристосування середовища)
Психолого-педагогічний супровід



5. Додаткові освітні та соціальні потреби учня (додаткова підтримка асистента вчителя,  супровід соціальним працівником, робота з вчителем- дефектологом, вчителем-логопедом тощо)
+ Так (зазначити потреби) корекційно-розвиткові заняття з вчителем-дефектологом, вчителем-логопедом, психологом, вчителем ЛФК, додаткові спихолого-педагогічні заняття (ритміка), асистент вчителя.
 Ні
6. Психолого-педагогічна допомога, що надається під час проведення  у позаурочний час корекційно-розвиткових занять
Найменування заняття
Фахівець, який проводить заняття
Місце проведення
заняття
Дата проведення  заняття
Періодичність
Ритміка
(2 год)


Понеділок

Вівторок

Постійно
Лікувальна фізкультура
(2 год)

Понеділок
П’ятниця
Постійно
Розвиток мовлення
(1 год)



П’ятниця
Постійно

Корекція розвитку
(1год)/
Соціально-побутове орієнтування



Середа
Постійно
Заняття з практичним психологом


Четвер
Постійно





7. Характеристика учня
Сфера розвитку
Стисла характеристика
Заплановані дії
Очікувані результати/уміння
Емоційно-вольова
Нестабільна
Емоційна децентрація здатність поставити себе на місце іншого;
емоційна децентрація здатність поставити себе на місце іншого
Вміння виражати емоції та проявляти емпатію
Фізична
Грубе порушення функцій ходи та дрібної моторики
Тілесна рефлексія навички самоспостереження за тілесними відчуттями;
рухливі ігри, сюжетно-рольова гра
Вміння виконувати синхронні рухи, силові рухи за зразком, словесною вказівкою, інструкцією
Когнітивна
Недостатній розвиток сприймання, пам'ять характеризується нестійкістю, неточністю під час необхідності відтворення певних подій(переважає зорова пам’ять);.найбільш
є логічне опосередковане запам’ятовування.; мисленняконкретне; здатність до узагальнюючих процесів знижена., увага - нестійка
Вироблення навичок формування логічних зв’язків, родових понять, класифікацій та узагальнень
Розвиток стійкості сприймання, концентрації уваги на довший період, уміння узагальнювати інформацію.
Мовленнєва
Спостерігається відставання активного словника від пасивного.
Фразове мовлення без використання складних граматичних конструкцій.
Відчуваються труднощі під час формулювання своїх думок, при переказі  прочитаного або почутого.
Читання поскладове неусвідомлене.
Письмо ускладнене,у зв’язку з грубим порушенням мілкої моторики.
Розширення словарного запасу, складання коротких текстів, розігрування  діалогів, інсценізація, робота над інтонуванням,
Розширення активного словника, ускладнення граматичної будови речень, якісне поліпшення навичок читання і письма
Соціальна
Контактна, комунікабельна
Розвиток міжособистісних відносин, виконання соціальних ролей
Вміння жити в колективі, виконувати різні соціальні ролі в різних життєвих ситуаціях
8. Навчальні предмети (у разі, коли потенційні можливості учня не дають змоги засвоїти навчальну програму, що призводить до необхідності розроблення адаптованої або модифікованої програми)
№ з/п
Навчальний предмет
Програма
адаптована
модифікована
загальноосвітня
1
Українська мова

+

2
Літературне читання

+

3
Математика

+

4
Природознавство
+


5
Музичне мистецтво
+


6
Образотворче мистецтво
+


7
Трудове навчання
+


9
Основи здоров’я
+


10
Я у світі
+


Звільнення від вивчення окремих навчальних предметів
+ Так (зазначити предмет (предмети) _____плавання___________
 Ні
9. Адаптація (необхідне підкреслити)
Пристосування середовища: доступність, інтенсивність освітлення, зменшення рівня шуму в класі, приміщення для усамітнення, інше _________________________________________________________________
Психолого-педагогічна адаптація: збільшення часу на виконання завдань, чергування видів діяльності, виконання завдань за зразком, вид та частота релаксації (перерви три по три на протязі уроку),використання засобів концентрації уваги, інше _________________________________________________________________
Адаптація навчального матеріалу: адаптація навчальних посібників, наочних матеріалів, картки-підказки, використання друкованих текстів з різним розміром шрифтів, інше ______________________________________
Необхідне спеціальне обладнання
+ Так (зазначити обладнання) _______інвалідний візочок_____________
 Ні
10. Індивідуальний навчальний план
Індивідуальний навчальний план та індивідуальна навчальна програма розробляються відповідно до особливостей інтелектуального розвитку учня.

Освітні галузі

Навчальні предмети
Кількість годин  на тиждень
3 клас
Мови і література
Українська мова
7
Математика
Математика
4
Природознавство
Природознавство
1
Суспільствознавство
Я у світі
1
Здоров’я і фізична культура
Фізична культура
2
Основи здоров’я
1
Технології
Трудове навчання
1
Мистецтво
Музичне мистецтво
1
Образотворче мистецтво
1
 Усього
17
Корекційно-розвиткові заняття
Корекція розвитку
1
Ритміка
2
ЛФК
2
Соціально-побутове орієнтування
1
Розвиток мовлення
1
Заняття з практичним психологом

1
Гранично допустиме навчальне навантаження на учня (без корекційно-розвиткових занять)
22
Сумарна кількість годин інваріантної і варіативної складових
25


Навчальний предмет    Українська мова

Цілі навчання
Зміст
Педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети
Оцінювання знань ,які засвоїв учень за рік/півріччя

Засвоєння програмового матеріалу відповідно до програми спеціального загальноосвітнього навчального закладу для дітей із інтелектуальними порушеннями.. Формування і розвиток пізнавальних процесів для кращого засвоєння навчального матеріалу; підвищення рівня соціальних контактів у школі.
1. Розвиток усного мовлення. Читання віршів напам’ять.
2. Удосконалення та розвиток орфоепічних умінь.
3. Формування граматичних умінь.
4. Засвоєння елементів графічної системи.
5. Читання текстів. Розвиток умінь читати та розуміти прочитане. Складання діалогу за малюнком, переказування.


Адаптовані тестові завдання, робота на комп’ютері,
Робота з малюнками та роздруківками.
Враховувати тільки  «правильність» виконання завдань при зменшеному обсязі
Зіставляє прослухані  слова з малюнком; з допомогою вчителя виділяє слова та звуки за певними ознаками.
Намагається висловити своє ставлення до подій, персонажів тексту.
Розпізнає слова, що складаються з 2-3 букв і коротких словосполучень.
Знає, правильно називає алфавітні букви та звуки, які вони позначають. Називає великі та малі друковані букви. Ділить дво-трискладові слова на склади; має уявлення про голосні та приголосні звуки.
З допомогою вчителя розрізняє на слух та за способом вимовляння тверді та м’які приголосні звуки.
Користується в своєму мовленні і спілкуванні словами ввічливості, словами- звертаннями.
Визначає початок і кінець речення.
Доповнює речення одним-двома словами за змістом (самостійно або з допомогою вчителя).
З допомогою вчителя аналізує вчинки персонажів.
Вимовляє слова по складах; розрізнює голосні і приголосні звуки, тверді і м’які приголосні, розрізнює друковане і рукописне ;письмо повторює услід за вчителем зразок зв’язного висловлювання зі збереженням змісту та інтонаційних особливостей висловлювання. Розглядає дитячу книжку (ілюстрації, назву, прізвище письменника); висловлює припущення (кілька слів), про що може розповісти ця книжка.
Розрізнює види письма: друкованого, рукописного, малюнкового; добирає (за допомогою вчителя) назву малюнка; співвідносить слово і зображення відповідного предмета, дії, ознаки;вибирає з-поміж 2-3 слів те, якому відповідає тлумачення,пропоноване вчителем. Знає, що слова складаються зі звуків, що звуки на письмі позначаються буквами.
Поділяє на склади слова з двох – трьох складів; знає абеткові (алфавітні) назви букв. оцінює словесно результати своєї навчальної діяльності (за орієнтирами, даними вчителем).



Адаптовані тестові завдання, робота на комп’ютері, робота з роздруківками.





Навчальний предмет Літературне читання
Правильно називати кількаукраїнських народних казок.
Намагатися читати наприкінці навчального року вголос правильно,  плавно цілими словами; розуміти, змогти пояснити значення слів, ужитих у тексті у прямому та переносному значеннях (за винятком незнайомих, незрозумілих слів).
Відповідати на запитання про кого, про що йдеться у творі? Що основне хотів сказати письменник? (з допомогою вчителя).
Брати участь у колективному розучуванні зразків дитячого ігрового фольклору і відтворенні їх в ігровій формі.
Висловлювати елементарні узагальнені оцінні судження: лисиця – хитра, вовк – злий; заєць – боягуз і т. ін. Висловлювати свою думку щодо поведінки героїв, виявляє розуміння авторського ставлення до персонажів, їхніх вчинків (з допомогою вчителя).
Уміти визначати у тексті структурні елементи (зачин, основна частина, кінцівка) з допомогою вчителя.
Уміти визначати настрій твору (з допомогою вчителя).
Формування навичок усвідомленого, правильного, плавного читання цілими словами вголос.Навчання правильної вимови слів та правильного їх наголошування під час читання.Відтворення ученицею  подій у тексті, називання дійових осіб. Формування умінь визначати загальний емоційний настрій твору, адекватно реагувати на його зміст, розрізняти «добро і зло» в літературних творах.
Адаптовані тестові завдання, робота на комп’ютері, робота з роздруківками
(сюжетні малюнки). Бесіди.


Навчальний предмет  Математика

Цілі навчання
Зміст
 Педагогічні
технології,
спрямовані на досягнення мети
Оцінювання знань ,які засвоїв учень за рік/півріччя
Засвоєння програмового матеріалу відповідно до програми спеціального загальноосвітнього навчального закладу для дітей із РВ. Формування і розвиток пізнавальних процесів для кращого засвоєння навчального матеріалу; підвищення рівня соціальних контактів у школі.
Лічба предметів.
Назви цифр, співвіднесення числа і кількості.
Нумерація чисел в межах 20.
Таблиці додавання і віднімання.
Порівняння чисел.
Розв'язування простих задач.
Розпізнає натуральні числа у межах 20. Виконує порівняння чисел у межах 20. Розв'язує прості арифметичні задачі на одну дію. Розпізнає одноцифрові та двоцифрові числа.
Наводить приклади одноцифрових і двоцифрових чисел.
Розпізнає вказані у змісті геометричні фігури (на моделях та малюнках, у навколишньому просторі).
Зображує прямокутник на папері в клітинку.
Розпізнає вказані у змісті геометричні фігури (на моделях та малюнках, у навколишньому просторі).
Усне додавання двоцифрових чисел з переходом через десяток виду: 6+7, 16+4, 15+2, 8+10    допомогою вчителя).

Зошити з друкованою основою та адаптовані зошити з математики.
Допоміжний наочний матеріал: картки з зображенням цифр,математичних знаків, геометричних фігур, палички.
Використання калькулятора для обчислення прикладів.


Навчальний предмет   Природознавство

Цілі навчання
Зміст
Педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети
Оцінювання знань ,які засвоїв учень за рік/півріччя
Мати уявлення про природні явища в неживій та живій природі;наводити приклади позитивного і негативного ставлення людини до природи. Називати органи чуття людини.
Мати уявлення про карту України та умовні позначення на ній річок, морів і міст.
Має уявлення про природу і навколишній світ, об’єкти неживої та живої природи, предмети створені руками людини, природні матеріали, прилади, за допомогою яких досліджують природу; знає органи чуття людини, ознаки організмів.  Уміє групувати об’єкти неживої, живої природи і рукотворні предмети за суттєвими ознаками. Розуміє значення повітря, води, ґрунту для життя рослин, тварин, людини; знає дикорослі й культурні рослини, їх поділ за будовою на групи: дерева, кущі, трав’янисті, листяні та хвойні; дикі й свійські тварини, та ознаки, за якими їх поділяють на комах, риб, птахів і звірів. Знає назву свого міста (села); домашню адресу.
Ілюстрації до уроків, картки із зображенням рослин(дерева, кущі), тварин, овочів та фруктів. Відеопрезентації, аудіозаписи.

Індивідуальний навчальний план визначає перелік предметів та кількість годин для їх вивчення.
11. Джерела інформації в процесі розроблення індивідуальної програми розвитку:
+ висновок психолого-медико-педагогічної консультації
+попередня індивідуальна програма розвитку
+батьки/опікуни
 учень
 інші _______________________________________________________
12. Члени групи з розроблення індивідуальної програми розвитку
Прізвище, ім’я,
по батькові
Найменування посади
Підпис

Вчитель-дефектолог


Заступник директора з НВР


Вчитель-дефектолог


Вчитель, кл.керівник


Асистент вчителя


Мама

13. Узгодження індивідуальної програми розвитку з:
1) батьками/законними представниками:
прізвище, ім’я, по батькові батьків/законних представників
______________(мама).
підпис ______________________ дата ____________________________
2) учнем у разі, коли йому виповнилося 16 і більше років
підпис ______________________ дата ____________________________

14. План консультування батьків/законних представників у процесі розроблення/виконання індивідуальної програми розвитку
Дата
Мета
Відповідальні особи
Вересень
2018 рік
Отримання інформації про особливості розвитку дитини.
Практичний  психолог, вчитель - дефектолог
Вересень
2018 рік
Узгодження індивідуальної програми розвитку.
Заступник директора з НВР
Січень 2018 рік
Ознайомлення з результатами проміжного моніторингу стану розвитку учня та з планом корекційно - розвиткової роботи на ІІ семестр 2018/2019 навчального року.
Практичний психолог, вчитель – дефектолог, класний керівник.
Травень 2018 рік
Ознайомлення з результатами підсумкового моніторингу стану розвитку учня та за планом корекційно – розвиткової роботи на наступний 2019 /2020 навчальний рік.
Практичний психолог, вчитель – дефектолог, класний керівник
15. Моніторинг стану розвитку учня та його навчальних досягнень
Сфери розвитку/ навчальні предмети
Строк проведення моніторингу
протягом першого півріччя навчального року
(листопад, 2018 р.)
після закінчення першого півріччя навчального року
(січень, 2018 р.)
протягом другого півріччя навчального року
(березень,2019 р.)
після закінчення навчального року
(травень,2019 р.)
Емоційно-вольова

Фізична
Конгітивна
Мовленнєва
Соціальна
Навчальні предмети
Літературне читання
Українська мова
Математика
Природознавство

Директор УЗОШ І-ІІІ 
_______________
(підпис)
       ______________
(ініціали, прізвище)


____ ____________ 20___ р.”.



[1]Кількість годин та напрями проведення корекційно-розвиткових занять, визначені психолого-медико-педагогічною консультацією з урахуванням особливостей психофізичного розвитку учня. Години, визначені для проведення корекційно-розвиткових занять, не враховуються під час визначення гранично допустимого тижневого навчального навантаження учнів з особливими освітніми потребами.

Немає коментарів:

Дописати коментар