Я І
Україна[1]
Третій клас:
«Спостерігаю довкілля»
18год., 0,5
години на тиждень
№
|
дата
|
Зміст навчального матеріалу
|
Навчальні
досягнення учнів
|
||||
Вступ. Уявлення про час (та напрям його руху)
|
|||||||
1
|
|
Зміни у довкіллі. Орієнтування
у часі: спочатку – потім, учора – сьогодні – завтра.
|
Вимоги до знань учнів:
– має часові уявлення.
Вимоги до вмінь учнів:
– розрізняє з допомогою вчителя часові уявлення
(спочатку – потім;вчора, сьогодні, завтра).
|
||||
«Світ Я: ріст і розвиток людини»
|
|||||||
2
3
4
|
|
Відомості про себе. Власне ім’я,
прізвище, стать, вік. Я – українець.
Ознайомлення з власним тілом: яклюдина
ростеі розвивається.
Уявлення про вік. Відмінність
людей за віком (немовля, дитина, дорослий, літня людина).
Уявлення
про стать. Відмінність людей за статтю
(чоловік, жінка). Традиційні погляди
на поведінку дівчаток / хлопчиків.
|
Вимоги до знань учнів:
– знає власне ім’я, прізвище, стать;
– має уявлення про відмінність людей за віком і статтю.
Вимоги довміньучнів:
– розрізняє з допомогою вчителя за статтю і віком людей
на наочному рівні та зображених на
малюнку («Покажи ___», «Тато – чоловік або жінка?», «Ти – хлопчик або
дівчинка?»,«Хто це?»).
|
||||
5.
6.
|
|
Будова тіла людини: частини тіла, їх призначення та дія.
Рости
здоровим.Що потрібно для
життя і здоров’я людини: сонце, повітря, тепло, вода, їжа. Що корисно їсти.Шкода
від неякісної їжі.Яку воду можна
пити.
|
Вимоги до знань учнів:
– має уявлення про будову та функцію частин тіла
людини;
– має уявлення про користь для здоров’я природи (свіжого повітря, чистої води, якісної їжі);
– має уявлення про шкідливість вживання неякісної їжі
та забрудненої води.
Вимоги довміньучнів:
– розпізнає з допомогою вчителя частини тіла й
обличчя(свого та інших людей), їх зображення на малюнку («Доторкнись до ___»,
«Покажи ___»);
– розпізнає з допомогою вчителя частини тіла та
обличчя.
|
||||
«Світ природи: сезонні зміни у природі, житті
рослин, тварин і людей»
|
|||||||
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13
14.
|
|
Світ природи. Уявлення про неживу природу:Сонце,
повітря, вода, ґрунт. Уявлення про живу
природу: рослини, тварини, людина – частина живої природи. Їхознаки
(їдять, дихають, ростуть).
Сезонні зміни в природі (житті рослин,тварин,людей).
Осінь. Зміни у природі
восени(дні стають
коротшимиі холоднішими;випадають тривалі дощі). Осінні місяці.
Пристосування рослин до
сезонних змін у природі (рослини не цвітуть, листя змінює колір,
листопад, в’януть трави, квіти; з’являється насіння, на деревах багато
плодів). Дерева рідного краю*: береза, клен, дуб.
Їх зовнішнійвигляд, зміна кольору листя, плоди.
Підготовка диких тварин
до зими (підготовка запасів їжі, впадіння у зимову сплячку, відліт птахів
в теплі краї).
Пристосування людини до
життя восени: теплий одяг і взуття, захист від дощу.
Практична робота(миття
листя і поливання кімнатних квітів)
Зима. Зміни у природі
взимку (найбільш
холодна пора року, мороз, лід, снігопад; дні короткі, рано темніє). Зимові
місяці.
Пристосування рослин до сезонних
змін у природі(рослини не ростуть;дерева стоять без листя, лише сосна і
ялинка зелені).Уявлення про листяні і хвойні дерева: відмінність у їх
зовнішньому вигляді. Листяні дерева* (береза, клен тощо): зовнішній вигляд.
Хвойні дерева* (сосна, ялинка): зовнішній вигляд. Кімнатні рослини (фікус,
бегонія, інші з широким листям):зовнішній вигляд, догляд за ними.
Пристосування диких
тварин до сезонних змін у природі (у деяких тварин виростає густе хутро, інші всю зиму
сплять).Тваринидикі*: ведмідь, заєць, білка. Дикі птахи*: сорока, синиця,
снігур.Їх зовнішній вигляд, життя взимку.
Пристосування людини до
життя взимку: носіння зимового одягу і взуття, запобігання обмороженню та
переохолодженню, правила безпечної поведінки на вулиці під час снігопаду та
ожеледиці.
Зимові свята: Святий
Миколай, Новий рік, Різдво. Їх святкування, народні обряди.
Практична робота (виготовлення
новорічних прикрас).
Весна.
Зміни у природі навесні.(дні
стають теплішими і довшими, тане сніг, капіж).Весняні місяці.
Пристосування рослин до сезонних змін у
природі(проростання трави, розпускання бруньок, цвітіння). Цвітіння дерев
рідного краю*
(верба, черемха, акація). Весняні квіти рідного краю*(пролісок,
тюльпан, конвалія). Їх зовнішній вигляд.
Пристосування диких тварин до сезонних
змін у природі (вертаються птахи з теплих країв, в’ють гнізда і
відкладають яйця; з’являються комахи та ін.).Поведінка диких твариніптахів
весною. Свійські тварини(собака, корова, кінь) і птахи(курка, качка, гуска).
Назви їх малят. Зовнішній вигляд, значення для людини.
Пристосування людини до життя весною:
носіння відповідного одягу і взуття, небезпечність бурульок.
Весняні свята: Мамин день, Великдень.
Їх святкування.
Літо. Зміни у природі
влітку(найбільш тепла пора року,дні довгі, спека, грози).Літні місяці.
Пристосування рослин до
сезонних змін у природі(буйний ріст рослин, розпускання квітів,
визрівання овочів і фруктів). Ягоди,
які збирають влітку*:
2-3 види ягід рідного краю* (полуниця, малина,
чорниця тощо). Ознаки (колір, розмір, смак, запах, твердість, гладкість поверхні). Споживання.
Пристосування диких
тварин до сезонних змін у природі (у птахів і тварин багато їжі, вони
виводять потомство).
Пристосування людини до
життя влітку: носіння літнього одягу і взуття; запобігання сонячним
опікам та тепловим ударам; правила безпечної поведінки на відпочинку (в лісі,
біля води, на воді), під час грози (вдома, на вулиці, у лісі, полі й воді).
Охорона природи(бережливо
ставитись до рослин, поливати рослини, підгодовувати диких птахів, годувати
свійських тварин тощо).
Екскурсія на шкільне
подвір’я(до парку, лісу, городу, саду): «Осінь (зима, весна): зміни у природі».
Практичні роботи(миття
листя і поливання кімнатних квітів, насипання їжі в годівниці для птахів,
виготовлення новорічних прикрас).
|
Вимоги до знань учнів:
– має уявлення про поділ природи на живу і неживу;
– має уявлення про групи
тварин (звірі і птахи; свійські і дикі);
– має уявлення про деяких представників рослин і
тварин;
– має уявлення про сезонні зміни тапристосування рослин і
деяких тварин до різних умов життя в різні пори року;
– має уявлення про святкування зимових і весняних свят;
– має уявлення про негативний вплив сил природи на здоров’я людини (обмороження тощо) та
елементарні правила безпечної поведінки в різні пори року;
– знає елементарні правила
поведінки в природі.
Вимоги довміньучнів:
–
розрізняєз
допомогою вчителя об’єкти неживої та живої природи , їх зображення на
малюнку;
– розрізняє з допомогою вчителя пори року,їх зображення
на малюнку;
– розпізнає(за запитанням вчителя) ознаки зимових і весняних
свят;
– розпізнає з допомогою вчителя деякі дерева та квіти, кімнатні рослини,
зображення тварин («Дай мені ___»,«Торкнись ___»),їхні ознаки пристосування
до умов життя в різні пори року.
|
||||
Світ людей: його багатство та різноманітність
|
|||||||
15.
16
|
|
Родина. Склад родини.Прізвище, імена, по-батьковібатьків. Імена,
по-батькові дідусь і бабусь. Культура
родинних стосунків: вшанування і любов
своїх батьків та інших членів родини. Праця батьків. Допомога батькам
у домашніх справах.
Школа. Склад шкільної спільноти: імена,
по-батькові вчителів і вихователів. Правила культурного поводження в школі(ввічливої поведінки, культурного
спілкування, співпраці, охайності, поведінки за столом).Шанобливе і доброзичливе ставлення до себе і
оточуючих.
|
Вимоги до знань учнів:
– знає імена, прізвище, по-батькові батьків;
– має уявлення про засоби для прибирання кімнати.
Вимоги довміньучнів:
– впізнає батьків, найближчих
родичів, близьких по спілкуванню людей (на фотографії та персонально).
|
||||
17.
18.
|
|
Рідна Земля.Батьківщина.Наша батьківщина – Україна. Прапор.
Київ – столиця України.
Уявлення про історію
України(національній одяг, традиційні страви, житло українців у давні
часи;ігри, танці, пісні українських дітей).
Рідний край. Місто/село,
де ми живемо. Головна вулиця міста / села. Домашня адреса.
Сучасне місто / село. Транспорт:
наземний, повітряний, водний. Правила поведінки в транспорті та виходу із
нього. Правила поведінки на дорогах (дорожнього руху): перехід вулиці,
дорожній знак «перехід», світлофор і його сигнали.
Громадські місця(парк,
школа, магазин, залізничний
вокзал лікарня та інші).Їх призначення. Правила поведінки в громадських
місцях. Екскурсії вулицями, парками
(в шкільний музей, інші місця і заклади):«Рідне місто / село: історія і
сьогодення».
|
Вимоги до знань учнів:
– орієнтується у найближчому довкіллі (знає назву
рідного міста / села, назву вулиці, де живе), знає назву своєї країни,
столицю.
Вимоги довміньучнів:
– розрізняє з допомогою вчителя сільську хату та
міський будинок;
– розрізняє з допомогою вчителя національний і сучасний
одяг;
– розрізняєз допомогою вчителя основні громадські місця та споруди («Покажи___»);
– розрізняє з допомогою вчителя транспортні засоби та його види;
– впізнає дорожній знак «перехід».
|
||||
[1]Рекомендовано Міністерством освіти і
науки, молоді та спорту України
(Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України № 1/11-6350 від
20.07.2011 р.)
Немає коментарів:
Дописати коментар